Lekker zijn

Het is vandaag een fantastische dag, 15 februari en het loopt nu al tegen de 10° aan.
Ik loop hier te denken over hoe ik nu in relatie tot andere mensen sta. Ik ontdek dat ik mezelf steeds minder als een losstaand individu ervaar.
Ik zie nu ook dat alle gedachten die ik heb gehad over mijn relatie met mijn laatste vriendin dat die relatie vanuit mijn kant sterk leunde op mijn ego.
Een mooi voorbeeld daar van is dat er dingen gebeurde die ik absoluut niet kon verklaren, ik was er gewoonweg nog niet klaar voor om ineens uit mijn ego patronen te stappen.

Sinds ik met een dieet bezig ben als voorbereiding op Ayahuasca, merk ik grote veranderingen. Het zit hem in het feit dat ik mijn voedingspatroon radicaal heb omgegooid vanwege dat dieet. Zo drink ik bijvoorbeeld geen koffie meer eet geen chocolade en eet geen vlees. Ik drink alleen water en thee, groene thee.

De uitwerking is om op zijn zachts te zeggen verbluffend!
Ik kom tot de ontdekking dat onze voeding ons ook in een soort slaap houdt. Veel voedingsmiddelen dempten onze waarneming en ik heb het vermoeden dat koffie en chocolade de grootste veroorzakers zijn voor het vertroebelen en dempen van onze waarneming.
Een van de veranderingen die ik opmerk heeft te maken met relaties. Ik zie nu in dat relaties gewoon contact hebben met anderen is en dat je daar niets aan hoeft te doen, 
Ik hoef me niet te binden en dat doe ik dus ook niet meer, het mooie is ook hier weer: het is een keuze.
Wat de essentie met de relaties is dat je er gewoon van mag geniet, de ander in zijn/haar waarde laat, en je ervan bewust bent dat je gewoon bent evenals de ander. Als je je dat realiseert dan kom je tot de ontdekking dat alles veel gemakkelijker gaat en het je veel meer voldoening geeft. Dit heet meebewegen met de flow van het moment.

Het mooie van deze manier van zijn is ook dat je gewoon verliefd kan zijn op iemand maar dat je het helemaal kunt loskoppelen van het idee van bezitten of aan iemand hechten.
Je realiseert je dan dat verliefdheid geen verhaaltje is maar dat het iets lichamelijk's is. Het is iets lichamelijk's waar je gewoon voor kunt kiezen wat is niet goed of fout is of wat dan ook.
Verliefdheid is niet iets waar je controle over hebt, net zomin als dat je honger krijgt of bang wordt, het is gewoonweg een lichamelijke reactie.

Verliefd zijn is iets wat je mag koesteren iedereen mag verliefd zijn het is een voorrecht in dit leven en het is zeker geen fout.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gedachten over bestaan en ervaren

'Ik' ben niet te bevatten

Meditaties over Advaita Vedanta