Verlichting van het denken

De mens is verslaafd aan het denken want het denken is een gewoonte geworden het is zo verankerd in alles en in ons dat wij ons niet eens meer realiseren dat we de hele tijd bezig zijn onze verslaving te continueren.
Alle psychische therapieën zijn hiermee dus ook vormen van verslaving's zorg.

Wat is de oplossing voor deze verslaving? De oplossing ligt in de vraag waarom zijn wij verslaafd aan het denken?

antwoord nu: omdat het deze realiteit creëert.
Het heeft te maken met de paradox die ik eerder al heb ontdekt: "ik ben de keuze en de keuze wil zichzelf begrijpen."

Ik sta hier in midden van het bos met deze gedachten ik voel me heel goed , er is een bepaald soort euforie, ik voel in mijn achterhoofd een soort tintelen maar dan over me hele achterhoofd. Ik voel me op dit moment heel erg één met alles.
hier is aan bepaald soort stilte ook diep in mijzelf die Anders is dan normale stilte.

Dit is mijn tweede moment van verlichting binnen zeer korte tijd opmerkelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

'Ik' ben niet te bevatten

Gedachten over bestaan en ervaren

Weten-schap