in the mood


Waarom zie ik elke dag, als ik ontwaak, in de spiegel hetzelfde gezicht? hoe kan het dat elke dag ik in dezelfde omgeving wakker wordt? wat zijn wij voor wezens en waarom is er een continuïteit van beleving?

Soms wordt ik gek van het idee dat ik elke dag hetzelfde doe en hetzelfde denk. Ik lijk wel een automaat. Wat voor een onzin is dit leven? leven om te overleven, elke dag werken om geld te verdienen zodat we eten en spullen kunnen kopen en ons dak boven ons hoofd kunnen betalen, met alle comfort als verwarming, stromend water enz.?

Het is een wereld geconstrueerd door onszelf. wij kiezen voor dit leven op deze manier, we zijn hier elke dag in en continueren het continue. 

Wij worden gedreven door ons gevoel zoals we NU zijn, als ik me rot voel, wil ik daar vanaf en ga ik dingen ondernemen om er vanaf te komen. Wat is dit soort actie? het is een fysieke actie gericht op mijn fysieke vorm en gesteldheid. Ik ben elk moment van de dag bezig om me gelukkig en fijn te voelen, en zo niet, dan ben ik in mijn hoofd bezig me voor te bereiden op fijne en gelukkige momenten.
What the fuck!!? is dit nu leven en is dit dan de zin er van? ik ondernemen actie om me uit een situatie te persen, hoe vreemd is dat? kan ik de situatie niet zien en ervaren zoals ze is? met alle voors- en tegens? 

Wat is een situatie eigenlijk? het is je bewust zijn van een bestaan, hier op dit moment op deze plek in het universum. Ik heb daar sensaties vanuit mijn zintuigen en herinneringen bij en denk daardoor dingen (die weer worden getriggerd door mijn sensorische input) deze sensaties en lichaamsbeleving uit zich in een ‘mood’ die me op haar beurt weer ‘in beweging’ houdt.


Is daarmee een mood een ‘motor’ voor beweging van lichaam en geest?

Alles wat je denk, en meent te zijn of hebben, heb je zelf geconstrueerd met je verstand.
Concepten kunnen nimmer de realiteit vervangen nog de ervaring van 'er zijn' vangen. Leef dus en geniet er van, dat kost minder tijd-, moeite en lijden.
Het is een wereld geconstrueerd door onszelf. de mood helpt ons een richting te kiezen, ik heb het vermoeden dat de mood gerelateerd is aan intuïtie of er een koppeling mee heeft. laat de mood eens gewoon de leiding nemen en kijk wat het met je en jouw dag doet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

'Ik' ben niet te bevatten

Weten-schap

Gedachten over bestaan en ervaren